Dag 39,40,41; Limoges, Flavinac, La Couqilles

14 juni 2016 - Sorges, Frankrijk

Zoals jullie reeds allemaal weten is Roger gearriveerd. Aangezien hij iets gretiger is in het vertellen en vooral opschrijven van verhalen, is mijn verhaal niets nieuws meer. Maar goed, voor de administratie, zal ik het toch nog proberen. Ik weet inmiddels dat het niet zo lekker wegleest als mijn Light Pelgrim dit kan.

Heerlijke dag met Roger Hupperichs gehad. Bij aankomst, hij had toch een 1000 kilometer gereden, lekker wat biertjes gedronken, mosselen gegeten en goed geslapen. Van Chantal nieuwe spullen gekregen, 5 rollen tape, shampoo, schone onderbroeken (welgeteld 3) en schone t shirts. Tevens voor de vrije avond weer een lekkere spijkerbroek, hemd en normale gympen. Heerlijk......

Van Limoges naar Flavinac; Samen met Roger vertrokken voor zijn eerste 30 kilometer. Hij blijft een week bij me en gaat dan met de trein en auto terug.

Wij zijn gestart in de regen, maar dit was gelukkig na een kwartier al voorbij. Hij heeft geluk de eerste dag.
Een redelijke lange tocht met hier en daar een flinke klim. De dag verliep goed. Roger loopt bijna het zelfde tempo, dus dat is prima.

Onder het praten kwamen we erachter dat vandaag een magische en belangrijke dag was. 11 juni is namelijk de elfde verjaardag van Nohre en ik ben ook vandaag de magische grens gepasseerd van de 1275  kilometer. De helft zit er dan ook op en ik mag beginnen met aftellen. Wat ben ik trots op mezelf dat ik dit al bereikt hebt. Dit had ikzelf niet kunnen denken een paar maanden geleden.

Het is een super idee dat je vanaf nu naar het einde toeloopt. Ik ben heel goed op schema, als het zo doorgaat ben ik eerder dan gepland in Santiago.

Heb af en toe wel een traan moeten laten, maar vooral geniet ik van de eenzaamheid, het mooie landschap, de contacten die ik heb gemaakt en Roger die nu meeloopt.

Baal er natuurlijk wel van dat ik niet op Nohre's verjaardag kan zijn, maar Chantal is met kids, oma, en vriendinnen naar Noordwijk gegaan. Dat maakt mijn gevoel is minder klo.......

Wij slapen vanavond in een gemeentelijke Gites met een predikant en een andere kerel. Ik denk een homofiel koppel, want ze wilden graag met Roger en mij zwemmen..... een voor allen, allen voor een, ging echter bij ons niet op.

Roger heeft het prima gedaan vandaag. Gelukkig, want morgen hebben we wederom een lange tocht van 30 kilometer voor de boeg.

Vanmorgen om 6 uur opgestaan en klaargemaakt voor de tweede rit samen met Roger voor 32 km.

Slaapplaats voor vanavond is al geregeld door de vader en dochter die ik vorige week ontmoet heb. Omdat ik een extra dag in Limoges heb gehad, lopen zij nu een dag voor mij. Wel fijn, hier hoeven we ons dus niet druk over te maken.

Het ontbijt bestaat uit drie bakjes rijstepap met caramel, fruit, yoghurt, een appel en een energierekening. Wij zijn droog vertrokken en het tempo was redelijk hoog.

Onderweg lekker mooie paden door het bos en ook soms op de weg. Langs de route kwamen wij het bordje tegen dat bevestigde dat ik op de helft ben. Zie foto.

Helaas heb ik wel een probleem met mijn schoenen, want mijn zolen zijn er al bijna vanaf. Dit ga ik tot het einde echt niet redden, slecht advies in de Bever winkel. Ik moet hiervoor dus echt nog een oplossing voor vinden. En waar ga je dit zoeken in deze streek? Aan mijn Jezus Nikes heb ik nu niets.

Om 15.00 uur zijn we aangekomen en een klein uurtje moeten wachten in de regen. De Gites ging toen pas open. Degelijke kost en leuke avond gehad.

1. Geert:
    14 juni 2016
    Jan, als je een goede een snelle schoenmaker gevonden heb laat het dan weten. Ik loop met hetzelfde probleem een jij loopt ruim een week voor me uit. Waarom heb je die extra dag in Limoges niet benut?
  2. Jan Peters:
    14 juni 2016
    Ik ga nieuwe kopen in perigueux ga geen risico lopen over de gr 10 in de Pyreneeën

Ander bel me morgen maar even 0616263450
  3. Eva:
    Hé Jan,
    Een super gezellig weekend achter de rug met Chantal, Kids & Co!
    We leven met je mee en genieten van je reisverhalen.
    Jos heeft inmiddels het Pelgrimspaspoort ontvangen en gaat binnenkort light-shoppen voor de grote uitdaging
    Liefs uit Lemiers!
  4. Eva:
    14 juni 2016
    Ojaaaa: Hoeveel onderbroekjes zal Jos voor je meenemen?
  5. Jan Peters:
    2 is voldoende
    Eva doe mijn een groot plezier en laat Jos echt minimaal per 2 maal per week een km of 20 lopen met een rugzak van min 15 kg
    En laat hem twee wandelstokken kopen

Ik heb er zin in
  6. Elvira Winthagen:
    15 juni 2016
    ha Jan, je kunt de onderbroeken omdraaien, dus het zijn er eigenlijk 6!
  7. Theo en Agnes:
    15 juni 2016
    Vanuit Italië weer eens ingelogd op je blog. Wat een prachtige verhalen! Het zal jou ( jullie) veel brengen. Heb het goed, nog even samen, en succes verder!
    Theo & Agnes
  8. Peter benen.:
    16 juni 2016
    Hoi jan en maat.van uit een luie stoel en ook een beetje jaloers genieten wij van je reis verslagen. Blijf lopen en geniet. Ben voorzichtig de finish komt heel langzaam en zeker in zicht. Gr. Philma en peter.