Dag 32 t/m 35; Chatelus de Marcheix, St. Leonard de Noblat, Limoges

12 juni 2016 - La Coquille, Frankrijk

Vandaag hebben we een super uitdaging te gaan. 800 hoogte meters op een afstand van nog geen 4 km, poeh dat wordt een pittige.
Na een avond alleen op de bank ben ik erg fit vandaag. De slaapplaats voor vanavond is al geregeld, dus dat geeft geen extra druk. Dan ben ik er helemaal klaar voor.

Bewust een goed ontbijt genomen omdat ik alle energie nodig zal hebben.
Onderweg voel je de hoogtes heel erg aan je knieën, vooral met afdalen. Het venijn zat vandaag echt in de staart, haha. Namelijk toen we dachten er eindelijk te zijn, kwam er nog een puist. Hier moet je je dan echt doorheen bijten. Maar als inmiddels geoefende wandelaar geef je niet op en ga je nog even door. Heb inmiddels al genoeg afgezien en sta eigenlijk al nergens meer van te kijken. Dat betekend natuurlijk niet dat  het van een leien dakje gaat.

De slaapplaats was super, dat maakt dan weer veel goed. Erg gastvrij. Wat kun je blij worden van een goed onderkomen. Ik heb vanavond gekookt en iedereen vond het lekker, gelukkig dat ben ik nog niet verleerd.
Tevens alle kleding gewassen en die ruiken weer eens naar wasmiddel na 4 weken. Heerlijk die kleine dingen, wat ga je die waarderen.

Met Joop nog wat zitten kletsen en samen nog een flesje wijn gedronken. Later kwamen er nog vier Duitsers die ook de route lopen, alleen iedere morgen hun spullen met een taxi naar het volgende adres laten brengen. Wat een watjes!

Vandaag een tochtje van 21 kilometer. Goed ontbeten en toen weer gaan lopen met Joop. We waren al vroeg op de plaats van de bestemming vandaag en dan ook maar direct een paar biertjes gedronken.

Daarna de slaapplaats opgezocht en heerlijk gewassen. Gegeten in de plaatselijke Pizzeria, wat prima was en daarna nog met een paar Zweedse mensen even een glas wijn gedronken.

Met Joop nog een mooi gesprek gehad over loslaten, vertrouwen hebben en geven.
Was super interessant en er zitten voor mij dan ook nog wel wat aanknopingspunten om verder mee te gaan tijdens deze trip.

Over loslaten gesproken, morgen zal ik afscheid moeten nemen van Joop. Zal niet meevallen, is echt een toffe vent.

9 juni; vandaag is de dag dat Roger zal arriveren. Hier heb ik toch echt naar uitgekeken. Heb er zin in.

Vroeg vertrokken, eerst nog wat fruit en eten gekocht voor onderweg en daarna gaan lopen. De biertjes van gisteren zijn niet goed gevallen en daarom kwamen Joop en ik slecht vooruit vandaag.  We hebben te veel en te vaak moeten pauzeren.

Uiteindelijk om 14.30 uur aangekomen in Limoges en daar helaas afscheid moeten nemen van Joop die morgen alleen verder loopt. Hopelijk komen we elkaar nog eens tegen.

Andere kant Roger is er vanavond en dat is super. Mireille heeft het hotel geregeld, dus ben benieuwd waar we terechtkomen.

Even nog ter info; het kan zijn dat ik soms een dag vergeten ben, niet interessant of gewoon niet opgeschreven, waardoor volgens mij de telling van de dagen niet helemaal klopt. Op de kaart kun je wel precies zien waar ik incheck.

1. Miek,Lien:
    12 juni 2016
    Hoi Jan, we begonnen je reisverhalen te missen, maar nu drie in 10 minuten is ook mooi.
    Goed om af en toe wat aanspraak te hebben, maar je hebt niet voor kis deze reis gekozen, dus rust en alleen wandelen is ook super, denk ik.
    Och, die Duitse dames!!
    Op naar de tweede helft van je reis en wij duimen voor een goede reis.
    Op naar Santiago. Het gaat lukken.

Miek, Lien
  2. Rob:
    13 juni 2016
    Succes Jan, je schiet al goed op
  3. Elvira Winthagen:
    13 juni 2016
    Weer humor in je verhalen, dus ik neem aan weer wat meer te genieten! Zeker de komende week vast wel! Zet m op en grtjs
  4. Peter Bosch:
    13 juni 2016
    Hee Jan, mooie belefenissen lees ik, loop digitaal met je mee
    Geniet van het moment!
    Grtz PB
  5. Erwin Dohmen:
    Beste Jan,
    Mooie verhalen om te lezen in alle puurheid. Mooi dat je bent losgekomen en daarmee weer met de echte basis aan de slag kan.
    Bewaar wel nog genoeg van de "oude" Jan, want daar drink ik ook graag een biertje mee :-)
    En gelukkig heb je nog voldoende tijd om de komende dagen en weken te lopen die goed weer kunnen opleveren. Want je zult maar een eendagsvlieg zijn en dan je dag niet hebben.
  6. Vic:
    14 juni 2016
    Vanochtend van je vader je reisverslag gekregen ,wat een uithoudingsvermogen , petje af .Al die pijnlijke blaren ,regen ,weer en wind berg op en af.,niet wetend waar je slaapplaats is ,je kunt je het leven van een boetemonnik goed inleven ,de eenzaamheid geen mens ontmoetend dan weer andere tochtgenoten en jij kunt je de mens op de vlucht goed inleven je voelt het aan je eigen lijf .nou jan ik heb bewondering voor je en als je bij Jacobus komt steek dan een kaarsje aan voor Marie Antoinette daar gaat het nu niet goed mee .

Veel sterkte en verdieping en uithoudingsvermogen en vreugde.
    Tante Vic

Ï