Dag 28 t/m 31; Gargilles, Crouzant, Benevant Abbaye

12 juni 2016 - La Coquille, Frankrijk

Vandaag afscheid genomen van de groep Nederlanders en alleen met Joop op pad gegaan. Was een goede tocht en een heel mooi stuk van Frankrijk.

Geslapen in Crouzant, een plaats waar diverse impressionisten hebben geschilderd, onder andere Monet en Van Gogh.

's Avonds in een prachtige mooie oude kerk geslapen, in deze tijd is dit een gemeente herberg en daar zelf wat pasta gekookt. In deze opvang sliepen ook nog twee Duitsers, maar hier kreeg ik geen klik mee.
Heb hier redelijk geslapen, was wel koud vannacht. Denk dat ik te weinig heb gegeten, zodat er geen energie genoeg in je lichaam zit om het warm te houden.  Hier moet ik morgen dus beter op letten.

Ben erg trots op Chantal, die het toch allemaal in haar eentje doet.

Daarnaast is het een mooi vooruitzicht dat Roger er over 4 dagen is en ik in Limoges een rustdag heb om daarna samen met Roger een week te lopen.

Vandaag een heerlijke rit samen met Joop gelopen, echter niet veel gesproken.
Het was erg zwaar met veel hoogte.  Bij aankomst in de Gites in Benevant Abbaye samen boodschappen gehaald en gekookt. Er kwamen ook nog twee Duitse vrouwen, die met de fiets onderweg waren aan tafel zitten. Kwam eigenlijk niet heel erg goed uit, want je kunt dan niet echt een gesprek voeren.

Bij het station nog een pakje sigaretten gekocht. Ben hier hopelijk ook snel klaar mee, moet deze reis echt weer gaan stoppen. De eigenaar van de Gites was echt heel aardig vandaag. Hij is samen met ons de boodschappen gaan doen en heeft ons naar de kerk gebracht voor onze stempel.

Na het eten afgewassen en gaan slapen op de bank beneden. Kan niet goed in de slaapzalen slapen. Allerlei mensen om me heen, gesnurk en gewiebel, niets voor mij. Ik merk dan ook aan het lopen de dag erna, dan het me geen goed doet. Dus ik probeer meestal op een kamer alleen te slapen, als het lukt.

1. Rob:
    13 juni 2016
    Hoi Jan, goed weer wat van je te lezen. Had even geen verslag van je gezien, we waren al ongerust. Gelukkig hou je vol en heb je er weer meer zin in. Ben nu in Berlin, lees later je andere verslagen. Een mooie tocht toegewenst en succes met stoppen met roken. Groeten Rob
  2. Elvira Winthagen:
    13 juni 2016
    Maak het jezelf nu toch ook niet te moeilijk! Eerst maar eens mooi weer en dan stoppen met roken!?