Dag 25, 26, 27; Issoudun, Velles, Gargilles

12 juni 2016 - La Coquille, Frankrijk

Vertrokken zoals de laatste dagen in de regen. Het wordt nu wel een beetje saai.
Heb een klein en goedkoop hotel gepakt omdat ik moest wassen en dit gaat meestal wel in dit soort hotels.

Dus dan gaat dat als volgt; Kleren aan en onder de douche. Jezelf goed met shampoo wassen met je kleding aan. Deze shampoo gebruik je dan ook als wasmiddel voor je kleding. Dan jezelf uitkleden, jezelf wederom wassen en met je voeten op de kleding trappen. Uitspoelen, uithangen en dan maar hopen dat het goed droogt. Als het niet droog is, nat inpakken en dat gebeurd dus erg veel nu door de regen. Helaas is dit dan weer extra gewicht in je rugzak. Volgende plaats dan weer snel uithangen.

Verder snel hier mijn stempel gehaald, schoenen ingevet en gaan slapen.

Heerlijk geslapen vannacht. Vandaag een wat kortere etappe van 20 kilometer naar Velles, anders kom ik niet goed uit met de slaapplaatsen en de voedselvoorzieningen.

De slaapplaats voor vanavond is al geregeld en ik start eens voor de afwisseling zonder regen, maar met een lekker zonnetje.

Heb niet ontbeten vanochtend, dus na een uurtje lopen heb ik de boodschappen gedaan voor 2 dagen. Tevens warm eten gekocht voor vanavond.
De slaapplaats is een gemeentelijke opvang voor pelgrims. Een schone ruimte waar wat spullen staan zoals koffie, thee en suiker en je kunt er zelf koken. Je betaald 10 euro voor een nacht en dat is prima te doen.

Vandaag de tocht naar Gargouilles met heel veel bossen en had heeft bijna niet geregend. Wat een enorm verschil is dit. Je krijgt meer motivatie en het lopen wordt een stuk leuker. Vind ook zelf dat ik dit even verdiend heb.

De laatste dagen mis ik wel enorm het thuisfront. Ook al hebben we dagelijks contact, het is toch zwaar om er niet bij te zijn.

In Gargiles geslapen bij een Belg die hier een klein hotel heeft. Hier ben ik ook een aantal Nederlandse pelgrims tegengekomen. Leuke gesprekken gehad en samen gegeten, echt super gezellig.

Joop loopt, net als ik, naar Santiago. Heerlijke vent met een goed verhaal. Eigen architectenbureau gehad, 2x getrouwd geweest en is nu helemaal in boeddhistische sferen. Pracht kerel die veel heeft meegemaakt en nu zijn eigen proces doorloopt. Ik kan jullie vertellen dat dit fijne diepgaande gesprekken zijn, waar je beiden wat aan hebt. Fijn dat het zo klikt met iemand die je nog nooit gezien hebt. Zo kun je voor jezelf ook weer een aantal zaken tegen het licht houden en dat voelt goed.

Ander koppel is vader en dochter, die de tocht in gedeeltes lopen. Daarnaast nog een Duitse mevrouw van 74 jaar, die al voor de derde keer loopt. Mooi mens, die na de val van de Berlijnse muur is gaan lopen en eigenlijk nooit meer is gestopt. Ieder heeft zijn eigen verhaal voor deze reis en dat is mooi om te horen.

1. Leny Kremers:
    12 juni 2016
    Goed Jan, je verdient onderhand wel eens wat beter weer, en zo te lezen werkt dat heel positief, nog efkes en je bent er met heel veel levenservaring rijker.
  2. Elvira Winthagen:
    13 juni 2016
    Jan, het wordt nu toch echt tijd voor beter weer! Het is je van harte gegund!