Dag 14,15,16; Mery sur Meire-Troyes-Eaux Puiseaux

26 mei 2016 - Eaux-Puiseaux, Frankrijk

Vannacht goed geslapen en eindelijk goed gegeten bij een klooster waar nog twee broeders woonden. Vanmorgen vroeg op en om 7.00 uur vertrokken. Mijn schoenen waren helaas nog niet droog van gisteren en kleding ook nog vochtig. Al met al geen lekkere start, niet alleen omdat alles nog nat is, maar dan is alles dus ook nog zwaarder. En ieder onsje telt.

Ben gelukkig wel inmiddels al gewend aan mijn rugzak. Hij zit beter op mijn heupen en alle spieren in mijn rug zijn weer op z'n plaats. Dus hier heb ik geen last meer van. Je merkt iedere dag dat je conditie beter wordt. Ongelooflijk, na 2 weken, wat een ander lijf je krijgt. Broeken worden te groot en heb al 2 gaatjes in mijn riem erbij.

De tocht van vandaag gaat over 36 kilometer langs een kanaal. Het kanaal is in 1806 gemaakt en in gebruik genomen en verbindt de de steden Marcilly sur Seine en Troyes met elkaar. Onderweg kom je verschillende kunstwerken tegen.

Aangekomen in Troyes, de stempel gehaald in de Notre Dame van Sint Petrus en Paulus Kathedraal. Gelukkig ook hier hulp gekregen bij het verkrijgen van een overnachtingsplaats. Ditmaal bij de Abdij van Maison de Notre Dame et Elise.

Goede schone kamer met eindelijk weer eens warm water.  Kleren gewassen en even wat gegeten in de mooie oude binnenstad.

Vanavond ga ik eens nadenken over morgen. Een moeilijk beslissing; of 28 km en slapen in een oude school zonder avond eten, of 45 km en een goed bed. Ik denk dat ik het van het weer laat afhangen, we zien wel....... Niets moet, maar alles mag.
Ik lig nog steeds op schema, dus we zien wel.

Wil wel nog iedereen bedanken voor de leuke, fijne en warme reacties tot nu toe. Dit geeft steun en veel motivatie! Bedankt nogmaals!!!!

Vanmorgen uit Troyes vertrokken en heb besloten om een dag alleen te lopen.
Dit stuk tot Vezelay is een lastig stuk, lange etappes voordat je ergens onderdak vindt en ook je bevoorrading is slecht. Je komt bijna geen winkels tegen.

In Troyes inkopen gedaan, mocht ik in mijn tentje moeten slapen en vertrokken.
Eerst de stad uit en toen het bos in. Helaas heeft vannacht nog geregend dus dit wordt een zware trip.

In het dorpje aangekomen onderdak gevonden bij mensen die vaker pelgrims ontvangen. Dit adres via de Burgemeester gekregen bij het Gemeentehuis.

Heb een zware dag achter de rug, niet veel meer te melden. Ga dadelijk eten, Chantal bellen en dan slapen. Morgen nog zo'n trip.

1. Angèle:
    26 mei 2016
    Geweldig om je verhalen te lezen. Back to basic, very basic.
    Stoer!
  2. Francine:
    Hallo Jan,

Het gaat goed, je bent al een eind op weg. Vind het geweldig je verhalen te lezen, knap dat je het doet, zal een geweldige levenservaring zijn..., dat neemt niemand je meer af...
    Ben trots op je, groetjes en tot snel
  3. Erwin Dohmen:
    26 mei 2016
    Mooie reflectie heb je volgens mij al te pakken. Kies voor je zelf en blijf de kleine genietmomenten koesteren. Mooie echte verhalen.
    Hopelijk herkennen we je straks nog. Of wordt het Jantje ?
    Succes
  4. Kirsten:
    26 mei 2016
    Hoi Jan een nieuwe songtekst is geboren "eat,sleap,walk,repeat"!!
    Je bent ontzettend goed bezig,bewondering voor je.
    Heel veel succes nog...
  5. Peter Bosch:
    26 mei 2016
    Howdy Jan, goed om te lezen dat je een van je dromen bent aan't waar maken, chapeau!! Zet m op, ik volg je op de voet;))
    Grtz Peter Bosch
  6. Daniel Gelders:
    27 mei 2016
    Hallo Jan, Geweldig om te lezen hoe jij je hier doorheen sleept. Zo kom je helemaal tot jezelf. Veel succes! Zal je blijven volgen.
    Gr Daniel
  7. Amber jongen:
    27 mei 2016
    Bewonderingswaardige verhalen en zeker Bewonderingswaardige prestaties, Jan!!! Respect!
    Dit zijn ongelooflijk unieke ervaringen.... . Keep On Walking. . Succes
  8. Elvira Winthagen: