Dag 12,13; Eparnay-Baye-Sezanne

24 mei 2016 - Eaux-Puiseaux, Frankrijk

Vroeg gestart voor een ritje van 28.9 km door de bossen, maar dan ook echt door de bossen. Zoveel bomen zie je bij ons toch echt niet.

Ik loop nu nog steeds met de mevrouw uit Dordrecht, die ieder jaar de Heuvelland Vierdaagse loopt, die dan altijd bij Hotel Atlas 2000 slaapt en pizza eet bij La Casa. Dus genoeg stof voor een gesprek.

16 km alleen maar modder, regen, vallen en opstaan en uiteindelijk het bos uit. Toen een slaapplaats gevonden bij de Foyer de Charite (zetel van liefdadigheid). Hiervoor in de plaats moet je wel verplicht naar een soort meditatiedienst van een uur. Ben wel 3x in slaap gevallen.

13 zusters in een enorm landgoed, waar jarenlang geen onderhoud aan is gepleegd. Verwarming op 25 graden, en thee uit een puddingschaal. Het warme eten heb ik aan me voorbij laten gaan, nou ja, in een servet gedaan en op de WC geloosd. Moest er van kokhalzen. Dan maar even een aanslag op mijn vetreserves. Drie glazen rode wijn en een banaan en naar heerlijk naar mijn kamertje.

Voor het ontbijt de dag erna een ochtenddienst bijgewoond van 5.30 tot 6.15 uur.
Was toch wel heel mooi en ik was weer fit om verder te lopen. De eerste lezing ging over St. Jaques en de Pelgrims op weg naar Compostela. Mooi verhaal over de kracht die je bij jezelf moet zoeken en blijven doorzetten.

Daarna het ontbijt en op weg voor een dikke 34 kilometer.

Dit was een andere wandeling als ik de laatste dagen gewend ben. 25 km strak rechte weg, heerlijk om te lopen. Vandaag alleen vertrokken, even geen zin in gekwebbel uit Dordrecht. Heb wel afgesproken dat we elkaar weer treffen in Sezanne.

Om 14.30 zit de route erop en ben ik heerlijk op het terras een paar biertjes gaan drinken. Daarna kwam de mevrouw uit Dordrecht ook aan en hebben wij samen met  twee andere pelgrims er tot een uur of 17 gezeten.

Deze avond slapen we in een oud opvanghuis, waar nonnen hun laatste rustplaats hebben. Zou het zelf niet uitzoeken voor een vakantie adresje. Maar de vriendelijkheid en warmte van deze mensen maakt dan weer veel goed.

Daarna eten en naar vroeg naar bed. De structuur zit er goed in, ontbijt, wandelen, eten, drinken, slapen en zo gaan we iedere dag opnieuw op pad.

1. Rob:
    25 mei 2016
    Wordt nog een echte pelgrimstocht !! Succes !
  2. Coby janssen:
    25 mei 2016
    Hallo Jan,
    Wat een kracht en doorzettingsvermogen heb je hier voor nodig.
    Zo te lezen heb jij dat.Heel veel sterkte succes met het verdere verloop van je tocht. groetjes Coby
  3. Jan Peters. Vader:
    26 mei 2016
    Wat een moed en doorzettings vermogen. Daar is nog veel van te leren.Tussen de regels merk ik dat je er nog van dat er ook van geniet
    .Op zijn tijd een pilsje afgewisseld met een goed glas wijnkan wonderen doen Hoop ik voor jou. dit wonder zich voltrekt hoop ik even eens voor jouw
  4. Patrick:
    28 mei 2016
    Geloof draait om kracht en is ook wederzijds. Wederom een schitterend verhaal van een tocht die een verrijking zal zijn voor lichaam en geest…