Dag 1; Valkenburg - Luik

8 mei 2016 - Liège, België

Afscheid en vertrek

Vanmorgen heftig thuis weggegaan, allerlei zaken spelen door je hoofd en dat is niet leuk. Toch was en ben ik er helemaal klaar voor.

Ik heb heel veel goede reacties en gelukwensen gekregen van iedereen om me heen en dat steunt mij enorm.

Ochtend om half 8 de deur uit. Avond ervoor emotioneel afscheid met gezin. Vooral Nohre had het er zwaar mee.

Wat helemaal super was,  dat Gert de parkmanager voor de deur stond om afscheid te nemen. Geeft een top en warm gevoel.

Ik was nog geen 200 meter van huis toen Jop op me riep en mij een kleine talisman gaf.

Weer een eindje verderop stond de deur open voor een kop koffie bij Rogier. Hij is met me meegelopen tot de koffie op was. Top! Ook van hem een klein kadootje gehad dat kracht en geluk moet brengen. Hopelijk werkt het allemaal, want ik moet toch een kleine 2500 km.

Na dit afscheid op weg voor mijn eerste stempel bij St. Gerlach. Gelukkig, mijn eerste stempel in het pelgrimspaspoort.

Via Berg en Terblijt naar Gronsveld en bij Pascal ( de dwaze herder) een kop koffie en een stuk rijstevlaai. Dat smaakte heerlijk.  Verder mijn weg vervolgt naar Luik waar mijn eerste slaapplek is. Een jeugdherberg voor toch een 46 euro, niet echt een pelgrimsprijsje. Haha. Moest ook nog zelf mijn bed opmaken, wat me ff deed denken aan mijn diensttijd.

Voel mijn hele lijf op dit moment, spierpijn en mijn eerste blaar is een feit. Nu mijn voeten verzorgen en lekker naar bed.

Morgen 26 km met redelijk wat hoogte naar Esneux.

Slaap lekker.

1. Remko:
    8 mei 2016
    Veel succes en plezier Jan. Geniet van deze uitdaging, ik ga je volgen!

Gr. Remko
  2. Marleen:
    8 mei 2016
    De kop is eraf! Gewoon de ene voet voor de andere zetten, je hebt er alweer 30 km op zitten. Zet hem op! Klasse, Jan
  3. Veronique Eussen:
    9 mei 2016
    Ik hoorde dit weekend van jouw geweldige uitdaging! WAAAW!!!! Ik ga jouw avontuur volgen! Heel veel succes!!!