Dag 23 en 24; Montifault-Bourges-Charost

1 juni 2016 - Châteauroux, Frankrijk

Over de rit ernaar toe heb ik heel weinig te vertellen. Het blijft regenen en zo wordt het toch iedere dag zwaarder. Gemoedstoestand is altijd beter bij een zonnestraaltje. Oh, wat verlang ik hier naar.

Men adviseerde mij wel om niet met de stokken te lopen, omdat de ijzeren punten gevaarlijk zijn bij eventueel onweer en bliksem. Lopen gaat moeilijk en zwaar en dan heb ik ook nog eens de wind tegen. Dus, dit reisverhaal hou ik dan ook kort.

Aangekomen in Bourges de stempel gehaald bij de Kathedraal. Eigenlijk wel een mooie stad, maar met regen geen zin om te verkennen. Ik geloof het wel.

's Avonds wat gegeten bij de Friture Reitz van Bourges en toen mijn mandje in.
Weersverwachtingen zijn voor dit weekend beter voorspeld, dus laten we dit hopen.

Vanmorgen gestart in de regen, waarom ook niet! Toch weer vertrokken, dit keer niet met goede moed. Was van plan om een tocht van 35 kilometer te maken, maar vanwege de regen ben ik eerder gestopt. Gelukkig heb ik de eerste 2 weken iets meer gelopen, dus lig nog steeds op schema.

Gestrand in Charost , een heel klein dorpje waar de route langs loopt en heb hier in de opvanghuis voor Pelgrims een bed kunnen krijgen.

Opvang is boven een lagere school. Keurig netje onderhouden, met een voorraadkast waar je dingen uit kunt pakken en zelf moet afrekenen. Dit doe je in een envelopje met een eigen bijdrage voor het slapen. Zie dit als een soort donatie, je mag bijdragen wat je zelf kunt missen. Alles gaat op goed vertrouwen en dat is wel mooi.

In dit dorpje staat ook weer een grote kerk uit de 12e eeuw die niet meer in gebruik is. Je kunt dan bij de burgemeester de sleutel halen en dan mag jezelf alleen naar binnen. Dit is toch een aparte ervaring. De kerk is erg vervallen helaas. (zie foto)

Sleutel teruggebracht en stempel gehaald en nu klaar voor vandaag. Heb koude handen en voeten en probeer eerst eens warm te worden.

Vanavond pasta met ham op het menu, ga zelf koken en dan vroeg naar bed.

Wil graag jullie allemaal bedanken voor de leuke reacties. Fijn dat jullie me volgen, doet goed.

1. De warme Pater:
    3 juni 2016
    Jannes, wanneer in Donostia/San Sebastian?
  2. Leny Kremers:
    3 juni 2016
    Ik krijg steeds meer bewondering voor je. Je zult wel een lekker muf geurtje om je heen hebben hangen, maar wat kan jou dat schelen.
  3. Remko:
    3 juni 2016
    Jan, RESPECT man! echt top.
    Hou vol, ik blijf je volgen!

Groeten uit het Westland
  4. Marleen:
    3 juni 2016
    Jan, gewoon doorzetten hoor, je kan het! En zo'n goed plaatsje, Charlatan, je zit helemaal goed! Blijf bidden voor mooi weer, geef die heilige Clara nou die worst en achter de wolken schijnt de zon, ik weet het zeker. En gewoon lekker met stokken blijven lopen, dat moet toch kunnen en is zoveel fijner. Zet hem op!!!
  5. Elvira Winthagen:
    4 juni 2016
    Hey Jan, wij zijn ook aangehaakt bij je verhalen en ik ga nog lezen wat je tot nu toe allemaal beleefd hebt! Zet m op, het weer kan toch allen maar beter worden zou je denken! Grijs
  6. Miek,Lien:
    5 juni 2016
    Hoi, zag gister filmpje op TV over Santiago, had bijna foto gemaakt, maar vond het toch een Tantaluskwelling voor je.
    Dus, good luck verder. Het komt steeds dichterbij.

Groet
  7. Christie van Roeij:
    5 juni 2016
    Hey Jan .... het gaat je lukken hoor ik voel wat je mee maak de regen de slechte die wij ook al hebben gehad . Kop op en ga der voor leef met je mee volg ook het weer volgens mij nu wat beter volgens de buienradar.
    Moet morgen weer gaan werken zo geen zin in ik wil daar zijn op de Camino ....heb de flow ervan heel de week kunnen vast houden morgen ik weet het niet echt weer in de realiteit van alle dag .
    Heel veel s6 en het ga je lukken je hoort me nog lieve groeten Christie
  8. Ingrid:
    11 juni 2016
    Hey Jan Super man!! Je kunt straks terugkijken op een onvergetelijke reis met hoogte en diepte punten,die je helemaal hebt doorstaan.
    Dit neemt niemand je meer af!! Ik wens je veel plezier bij je verdere reis en geniet ervan!! Groetjes Ingrid Cruts