Dag 21 en 22; Charite Sur Loire - Montifault

1 juni 2016 - Chârost, Frankrijk

Vandaag een tocht van 29 kilometer.

Zoals jullie al weten is het hier klote weer, niets wordt meer droog en mijn schoenen blijven nat. Zie het op dit moment dan ook niet meer zo rooskleurig in.

Onderweg dus een zware pil door al die bossen en verlaten wegen. Ook nog hoge nood onderweg gehad. Een ding wil ik hierover kwijt; als je onderweg moet, ga dan niet aan een tak hangen of controleer deze eerst!!! Tijdens mijn "rustpauze" dus, brak deze tak en je kunt wel raden wat het gevolg hiervan was.

Bij aankomst in het dorp was het even droog en dat was lekker. Een kopje koffie gedronken met Nederlanders die met me op de foto wilden en daarna naar mijn slaapplaats. Heb me vandaag een hotel gegund met een bad, heerlijk na 3 weken weer eens badderen.  Na zo'n dag ploeteren mag dat ook weer eens.

Op dit moment is het alleen maar regen, modder, regen en modder. Zie ook het heerlijke water na het bad op de foto.

Eindelijk weer bereik op mijn telefoon en hierop stond een Appje van mijn tante Roos. Zij en haar man waren "toevallig" in de buurt en hadden een restaurant geboekt voor die avond.  Deze welkome verassing kwam op een super goed moment. Dit had ik echt wel even nodig.
Goede gesprekken gehad met een heerlijk glas wijn. Gesprekken over het hoe, wat en waarom van deze reis. Ook een aantal dingen meegekregen om weer eens over na te denken tijdens mijn verdere reis.

Vanmorgen vertrokken richting Bourges wederom in de regen.
Weinig te vertellen alleen, regen, regen en nog eens regen. Geslapen op een boerderij bij mensen thuis. Het was er warm en daar was dan ook verder alles mee gezegd.

Ben een beetje bang voor het onweer van morgen. Als je door de velden loopt is dat erg gevaarlijk. Hierin moet ik dus nog een beslissing nemen. Lopen of een rustdag?

1. Amber jongen:
    1 juni 2016
    Shit..........
  2. Miek,Lien:
    1 juni 2016
    Ja, het is in heel Frankrijk meer dan klote, maar een Peters of Moons geeft niet zo gauw op.
    Nogmaals, luister naar je lijf en ben verstandig.
    Hals und Beinbruch, dus.
    Miek
  3. Patrick van Gorp:
    2 juni 2016
    Hoi Jan, via Facebook ben ik op je reisblog terecht gekomen. Ik heb je hele reis tot nu in één keer gelezen. Poeh, respect man!! Wat een ontberingen allemaal. Aan de andere kant veel tijd voor bezinning en het goede in de mens ervaren (wat in onze drukke maatschappij ondergeschikt geworden is). K.. dat het ff tegen zit! Schrale troost: Het weer is hier ook niet best. Veel regen en onweer. De meisjes hebben al twee trainingen afgelast gezien door het weer.

Jan, kanjer, blijf positief denken....na regen komt altijd zonneschijn! Heel veel ucces met het vervolg van je reis.

Patrick

We blijven je volgen!
  4. Geert:
    2 juni 2016
    Ja Jan, het weer is niet geweldig. Ik zit net zuid van Troyes. Gisteren had ik wel goed weer, nu regent het weer en als ik op de buienradar kijk komt er nog wel wat aan. We moeten de moet erin houden. Ik houd mijn spullen wel goed droog onder mijn poncho.
    Tip: stabiele hurkhouding oefenen en verder hopen dat hij de goede kant op valt.
  5. Leny Kremers:
    2 juni 2016
    Top Jan, houd de moed erin, moet zeker lukken na een bezoekje van je Tanta Roos. Wij zitten in zuid Limburg, haha misschien nog meer regen dan jij.
  6. Elvira Winthagen:
    4 juni 2016
    Je kunt nu al een boek schrijven over je belevenissen! Yze en Nohre hebben hier bij het ontbijt enthousiast verteld over je hilarische 'rustpauze' ha ha