De laatste 2 weken!

2 augustus 2016 - Guitiriz, Spanje

En dan is het eindelijk dinsdag.....de dag dat Jos arriveert om met mij tot het einde te lopen. Heb 2 dagen gewacht en ben wel klaar om weer verder te gaan. En daar is hij dan, maar....................zonder rugzak. Ik raak al een beetje in paniek, maar Jos verzekerd mij, dat bij het ochtendgloren van de volgende dag de rugzak wordt nageleverd door de vliegtuigmaatschappij. Met overstappen in Barcelona naar Ovieto is deze namelijk daar blijven staan.

Wat een pech, maar dat mag de pret niet drukken. We maken er gewoon een gezellige avond van. Dag erna nog geen rugzak en alweer is het dan wachten. Ik word tegen de middag toch erg nerveus hiervan en daarom besluit ik verder te lopen naar de volgende plaats omdat we toch een slaapplek moeten hebben. Jos gaat terug naar het vliegveld om te kijken of de rugzak er is. Uiteindelijk om een uur of 7 's avonds is het dan gelukt. Wat een vervelende start voor Jos.

Omdat ik deze dag zo laat ben gestart, heb ik maar 20 kilometer kunnen lopen en moesten we donderdag een flink stuk inhalen. Dus met Jos de eerste dag 50 kilometer verzet. Dit betekend natuurlijk een hele zware tocht en dus ook de eerste pijntjes bij mijn mede wandelaar.

Na dag 2 en 3 zijn de voeten al ingetapet en betwijfel ik eigenlijk of Jos het wel zo leuk vind. Hij is wel iedere avond total loss, maar houd gelukkig de moed erin. En na een flesje wijn, vergeet je ook snel wat de dag heeft gebracht.

Het enige wat mij momenteel bezighoud, is de eindstreep. Het liefste zou ik nog harder willen lopen, maar uiteindelijk heeft dat natuurlijk geen zin. Chantal komt toch pas volgende week dinsdag. Ik zou nog kunnen doorlopen naar Finestera, maar misschien wil ik dit wel met ons vieren doen. Ritueel de kleren verbranden en 100 speciale dagen van mijn leven afsluiten als gezin. Ik klink al bijna zweverig.........

Toch is dit ook weer niet het geval. Je komt wel heel veel mensen tegen op deze route die redelijk "zweverig" zijn, maar ik ben er ook echt achter gekomen dat ik gelukkig ben met het leven thuis. Dat ik veel lieve, leuke, gezellige mensen om me heen heb en dat ik misschien met sommigen hiervan nog een betere band wil opbouwen. Er echt tijd voor maken en je niet weer laten opslokken door de drukte van alledag.

Verder ben ik redelijk aan het verslijten. Mijn benen en voeten hebben toch echt veel geleden en dat begin ik ook echt nu te voelen. De laatste loodjes..........zijn echt heel erg zwaar.

Om positief af te sluiten...............NOG 7 DAGEN!!!!!

En nog maar..............100 KILOMETER!!!!!!!

1. Rob:
    2 augustus 2016
    Beste Jan,
    Ik ken je nog niet echt maar weet je wel intussen te waarderen..Amber zei het al, Jan is een doorzetter!
    Maar ik ben zelf toch iemand van het ook echt doen..velen zeggen wel wat, maar beste kerel, jij hebt het gedaan, trots op jezelf zijn, daar gaat het om en heeel veel leren, over jezelf!
    Ik wens je nog veel succes, je missie is denk ik al dik geslaagd!
    Op naar een nog bewuster leven, het is je gegund!
    Nog ff volhouden dus en je kunt weer volop genieten van je gezin!
    Groetjes Rob
  2. Miek,Lien:
    3 augustus 2016
    Hoi, ga maar niet rennen, want dan hebben je meiden ook niks aan je. Zij komen niet om naar een wrak te kijken, maar net als jij lekker genieten van het weerzien.
    Je mag best heel trots zijn op je zelf!!

Maak het nog een beetje leuk samen.

Groeten,

Miek,Lien
  3. Pim:
    Topper!!!!
  4. Ria:
    3 augustus 2016
    Nog 100 kilometer, dat lijkt van hieruit gezien peanuts als je er al 2700 gelopen hebt, maar zo werkt het kennelijk niet. Veel sterkte en moed bij de laatste loodjes en o, wat zal het weerzien met je geliefde dametjes dan heerlijk zijn!

Met veel bewondering voor jou,
    Ria
  5. Leny Kremers:
    . Geweldig
  6. Elvira Winthagen:
    3 augustus 2016
    De laatste loodjes zijn het zwaarst, dus zet 'm op! Het kan nu echt niet meer stuk! Geweldig toch ook te ontdekken wat echt belangrijk is! Nu eerst heerlijk uitrusten op vakantie en dan de volgende uitdaging aangaan om te onthaasten of om onthaast te blijven, te consuminderen, los te laten en wat je misschien nog allemaal wil. Maar laat ik ook niet zweverg worden ;-) Geniet van het weerziens en sterkte met het afscheid van deze bijzondere reis!
  7. Monique en Leon:
    3 augustus 2016
    Kom op jan nog even !!! denk aan de 3 dames wat op je wachten dat geef je de laatste KRACHT !!!!!! Kanjer Groet , ook van Leon
  8. Rob:
    Beste Jan,

Top ! Geweldig dat het er al weer bijna opzit. Ik heb genoten van je verhalen die je hebt geschreven, misschien moet je er ook maar een echt boek over schrijven. Zelf net terug van cruise vakantie met Ellen naar ST. Petersburg en volgende week met Ad op stap voo onze laatste etappe naar Santiago. Geen geweldige voorbereiding dus, maar met enige wilskracht, wat jij hebt bewezen komen wij omstreeks 16 augustus aan in Santiago, dan ben jij waarschijnlijk weer in ons mooie Valkenburg ?? groeten, Rob
  9. Claudia en Daniel:
    3 augustus 2016
    Jan, top man. Die laatste loodjes komen helemaal goed. En zoals Yzee laatst zei toen ze bij Kiki kwam spelen; Bin toch wal blie went pap werm truuk is. Ik: dan zalste m wal inne hiele dikke knoevel geve he keend? Waar op jouw dochter antwoordt met een lach van oor tot oor; Wat dachste, inne hieele dieke!
  10. Christie van Roeij:
    3 augustus 2016
    Helemaal super van je nog even dan ben je er geweldig hoor ..... ik wil ook weer weg het heeft me gegrepen de Camino .
    Geniet van volgende week aankomst in Santiago en het weerzien met je gezin
  11. Kujtessa:
    3 augustus 2016
    De eindstreep....... klinkt zo dichtbij en zo belangrijk, maar op je 1e dag, toen je avontuur begon, heb je de belangrijkste beslissing van je leven gemaakt. alles opnieuw resetten en alledaagse stressmomenten achterlaten om te ontdekken wat echt belangrijk is in dit leven.
    Je wist het al, maar nu helemaal.... en dinsdag staan ze dan alle drie met meer dan open armen klaar voor je.....xxxx
  12. Veronique Eussen:
    4 augustus 2016
    En nog zie ik de foto voor me die ik van Chantal kreeg met de tekst: "daar gaat ie". Je was nog geen 100m van thuis...het avontuur begon. Nog even en dan kan de foto gemaakt worden met de tekst "daar is ie"...... gearriveerd bij jouw einddoel: Santiago, 2700 km achter de rug, een fantastische ervaring rijker, het weerzien met de meiden!!! De reis naar Santiago is voor jou bijna een feit....voor mij nog steeds een droom!! Succes met de laatste kilometers!
  13. Rob:
    5 augustus 2016
    Jan Top dat je vandaag bent aangekomen. Geniet van dit moment en een heel fijne tijd met Chantal en de kids !! We spreken elkaar weer snel !!
  14. Theo en Agnes:
    13 augustus 2016
    Proficiat met je geweldige prestatie! Agnes en ik wensen jullie hele fijne dagen samen!!
  15. Ria:
    21 augustus 2016
    Je bent misschien al weer in Nederland? Ik hoopte nog op een laatste reisbeschrijving. Hoe zijn de laatste weken gegaan en hoe was de aankomst in Santiago? En het weerzien met je geliefde vrouwen?
    Bedankt voor je mooie reisverhalen!
    Groetjes, Ria